Selamat datang

Selamat datang.blog ini sedang menjalankan kerja-kerja mengemaskini blog.harap maaf atas sebarang kesulitan.Teruskan bersama kami

Saturday, June 2, 2012

Matrikulasi:Geng KMNS~S3CP1 !!

                   satu tema,satu warna,satu hati,satu praktikum,satu matrikulasi,satu malaysia!!(";")

Entri kali ini saya cuma nak introduce kehidupan saya dengan sahabat-sahabat saya di KMNS stand for Kolej Matrikulasi N9.hehe.S3cp1 maksudnya sains modul 3 kuliah c dan praktikum 1.Ha..nilah praktikum saya dari awal saya masuk alhamdulillah sampailah ke akhirnya.

Starting masa awal-awal kenal,saya tak dapat adapt dengan suasana baru.Itulah kelemahan saya.tapi alhamdulillah akhirnya dapat sesuaikan diri juga.First,masuk kelas...semua senyap,sunyi sepi.tak tahulah sebab apa.Lelaki dengan lelaki jer.Perempuan dengan perempuan jer.Saya terfikir mungkin sebab saya juga kot..sebab masa tu saya dilantik jadi ketua praktikum..aduh..masa kelas semua lecturer tanya kenapa kelas awak ni pasif sangat?nak adapt dengan kawan2,nak adapt dengan lecturer lagi..waduh perkara yang agak susah bagi saya.sebab saya jenis orang yang tak boleh nak start dulu dan lagipun dulu SMA mana ada gaul sangat dengan perempuan..Pergi kelas,balik kelas..asyik tension jer..boleh la dipanggil black day.hehe.Sampai la ada beberapa orang dari kelas modul satu masuk kelas kami.Wah,mereka datang agak bermakna juga la.Masa awal-awal masuk kitaorang satu kelas anggap diorang ni budak-budak pandai n macam sombong2 sikit la.Astaghfirullahalazim apa lah jumud sangat pemikiran masa tu.& yang paling best,ahli kelas saya akhirnya bersuara sebab adanya kehadiran diorang.Terima kasih Farahin,Aimi,Farah n SyafiQ.Diaorang la yang banyak buat perubahan dalam kelas.Antaranya,dapat la berinteraksi n bekerjasama antara lelaki,perempuan.Ada Aimi yang paling pandai kat kelas kami yang boleh tolong2 dalam pelajaran(pindah asasi UIA).dan SyafiQ yang rupanya SMKA ada juga yang satu kepala rupanya.

    ni masa kat lab sempat lagi ambil gambar.budak perempuan n seorang lelaki tu namanya Ridwan.

Tapi,tu dulu.Sekarang berbeza.Ukhuwah kami boleh la dikira sangat rapat.Susah,senang bersama-sama.Gembira,sedih bersama-sama.Semua sama-sama.Sampaikan pakai baju melayu n baju kurung pun warna n tema yang sama.hehe.Tapi yang menakjubkan saya,kami ada rasa ambil berat antara ahli praktikum.Contoh,kalau kawan xdatang,ambil tahu.Ada masalah share.Satu lagi saya suka sebab,ahli praktikum saya semuanya islam dan suka agama islam untuk amalkan dan berusaha untuk belajar.Saya terfikir,kalau la saya berada dalam praktikum lain,macamana la kehidupan saya.Terima kasih,Ya Allah kerana bagi saya sahabat-sahabat ini.Semoga pertemuan kita dan perpisahan kita kerana Allah.Saya doakan sahabat saya sentiasa istiqamah dalam islam dan berjaya dunia,akhirat.Yang paling penting,Saya belajar sesuatu daripada mereka dan daripada kehidupan di sana.Saya akan share dengan anda di entri seterusnya nanti.terima kasih kerana membaca.

                                                               gurlz praktikum s3cP1(";")

“Ke arah pemikiran islami dan wacana yang lebih padu”

Comments
1 Comments

1 comments:

Have you ever thought about writing an e-book or
guest authoring on other blogs? I have a blog based on the same information you
discuss and would love to have you share some stories/information. I know my
readers would value your work. If you're even remotely interested, feel free to
shoot me an email.

Feel free to surf to my web-site: phen 375

Post a Comment

Tinggalkan komen :)