Selamat datang

Selamat datang.blog ini sedang menjalankan kerja-kerja mengemaskini blog.harap maaf atas sebarang kesulitan.Teruskan bersama kami

Wednesday, November 27, 2013

Sahabat Itu Ujian..

Jika bersabar mampu menjernihkan keadaan.maka bersabarlah..
Jika dengan keikhlasan mampu menghulurkan sebuah kemaafan,maka ikhlaskanlah..
Jika kemaafan mampu membuat kau tersenyum,maka maafkanlah..
Jika senyuman mampu menjalinkan ukhuwah dan kasih sayang,
maka senyumlah.

Tiada lain yang kita perlukan dalam hidup ini melainkan keredhaan Allah 
dan hubungan yang baik dengan semua manusia.
Memaafkan memang tak mampu mengubah masa silam,
tetapi mampu menenangkan pada masa akan datang..

Manusia ini begitulah ada naik dan turunnya,
Ada benar dan silapnya,
Bencilah sikap buruknya,bukan orangnya,
bimbinglah bukan meninggalkan.

Kerana persahabatan itu satu pertemuan dari Allah,
Bukan meninggalkan dan menjauhkan.
Kepada Allah ku kembali,
tetap memohon moga ukhuwah kembali menyatu nanti,
keranaku yakin hati manusia itu dipegang ilahi..
Moga nanti ia kembali..
dan moga hatiku tetap tabah melewati hari2..

Setiap orang ada kisah silamnya,sejarah jahiliyahnya,
Akan tetapi yang lebih penting adalah siapa diri kita pada waktu ini.

Redha & Bersyukur..
Setiap yang berlaku punya hikmah tersembunyi,
Moga semuanya akan baik pada waktunya nanti.
Diam buat ketika ini memperbaiki diri memuhasabah hati..

Maafkan aku..
mungkin selama ini aku bukanlah sahabat yang baik,
Maaf , mungkin selama ini aku sering melalaikanmu,
Maaf, mungkin selama ini aku membuatmu rasa sedih,
Maaf , mungkin selama ini ada bicaraku yang pedih,
Maaf , mungkin selama ini aku sering tidak memahami,
Maaf aku hanya hamba yang biasa.
dan kerana kelemahan itu,
sering kupanjatkan doaku padamu dikesempatan yang ada,
Moga Allah selalu menyayangimu,
Kerana siapapun kamu,kamu tetap sahabatku..

Jauh disudut hatiku ini untuk membencimu,
Apatah lagi  melupakanmu,
Moga ujian ini sebagai kafarah dosaku,
Dan moga nanti kita kembali menyatu hati,
Kau mampu tersenyum dengan ukhuwah ini..

Kerana Kita hambaNya,Aku Pasti Harapan Selalu Ada.

[Nik Hifzi]
28 November 2013


Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen :)